Читалачки маратон

Издавачка кућа Klett је и ове, као и претходне школске године, организовала Читалачки маратон у жељи да промовише читање и да утиче на стварање читалачких навика код младих читалаца. Читалачки клуб је намењен свим ученицима узраста од 11 до 14 година.

Ученици наше школе су се и ове године прикључили Клубу и активно учествују у свим радионицама. Ментори овогодишњег Читалачког клуба су наставнице српског језика Милица Огњановић и Горица Беко. За ову школску годину планирано је да се одржи шест радионица на којима ће се обрађивати следећи романи:

1. Победнички роман за школску 2017/18. годину ,,Јаје, млеко, вода… , Мина Д. Тодоровић

2. Роман ,,Основци“ , Биљана Лана Максимовић

3. Роман ,,Навијам за шаптача“ , Биљана Марковић Јевтић

4. Роман ,,Кад дневник проговори“ , Ивана Кнежевић

5. Роман ,,EX YU пионир“ , Борис Јашовић

6.РАДИОНИЦА

,,EX-YU ПИОНИР“ , БОРИС ЈАШОВИЋ

Роман EX-YU пионир доноси причу о тинејџеру, Божидару Боки Поштару, који живи са мамом, татом, бабом, дедо, тетком, течом, стрицем и стрином. Шта је Божидар једног дана одлучио? Како се огласио из оставе? Зашто је деда први пожелео да му истера неке бубе из главе? Због чега се Бокина разредна, наставница српског језика, згранула кад га је угледала обученог као из YU  времена? И шта је све значило то YU? Читајући роман закључујемо да се солидарност и саосећање, које је некад било присутно, данас изгубило.

Извештај са радионице 6

5.РАДИОНИЦА

,,КАД ДНЕВНИК ПРОГОВОРИ“ , ИВАНА КНЕЖЕВИЋ

Роман Кад дневник проговори говори о дечаку који, изреволтиран понашањем својих родитеља, одлучује да заћути. Феномен ћутања постао је његов експеримент. Ово је дневник о одрастању, сазревању, а пре свега прича о породици и односима унутар ње, о првој симпатији, дружењу, али и преиспитивању друштвених вредности и односа.

Извештај са радионице 5

4.РАДИОНИЦА

,,НАВИЈАМ ЗА ШАПТАЧА“ , БИЉАНА МАРКОВИЋ ЈЕВТИЋ

Роман Навијам за шаптача приказује свет девојчице Оље у којем Радовићев Капетан Џон Пиплфокс, књига уз коју одраста, улива довољно храбрости да се још од детињства крене у остварење једног сна. Читајући роман поставља се питање да ли су снови илузија или мотив за истрајност. Такође, роман нас наводи да размислимо шта је то што треба урадити да би снови почели да се остварују.

Извештај са радионице 4

3. РАДИОНИЦА

,,ОСНОВЦИ“ , БИЉАНА ЛАНА МАКСИМОВИЋ

У роману Основци сазнајемо како се током одрастања неке илузије губе, али се временом стварају нове. Главни јунак романа, Марко, одрастајући уз свог деду схвата да је непотребно предавати се страху када за све постоји решење. Читајући о Марковом одрастању препознајемо многе ситуације које су саставни део данашњег живота. Такође, читајући роман застајемо и пред оним што само живот може да нам донесе и размишљамо о томе шта све током одрастања схватамо, а шта нам је тешко да прихватамо.

Извештај са радионице 3

2.РАДИОНИЦА

,,ЈАЈЕ, МЛЕКО, ВОДА…“ , МИНА Д. ТОДОРОВИЋ

Прву награду на 2. Читалачком маратону однео је роман Јаје, млеко, вода… Мине Д. Тодоровић.

У роману долази до судара светова. Једна искрена и безазлена душа стиже из природе, са Старе планине, и улази у урбану породицу. Дара, девојчица од осам и по година, и поред тога што је дошла у град, не одустаје од највећих драгоцености. Сви ликови у роману имају своје успоне и падове, једино Дара успева да до краја остане потпуно верна ономе због чега успева да се сачува. Она је сакупљач света који је на ивици заборава. Занимљив је и језик на којем Дара сања и говори. Тај језик има најмање речи, али носи најдубља значења. Наш свет је вулгаран и суров, и на речима и на делу, и такав одудара од њене чисте природе.

Извештај са радионице 2